Dag 16 – Op naar het puntje! (vrijdag 10 augustus)

10 augustus 2018 - Victoria, Canada

Vandaag was de dag dat we naar het onderste puntje van Vancouver Island reden, namelijk Victoria. Onderweg zagen we het land veranderen. Waar het vooral bossen waren in eerste instantie waar we doorheen reden, kwamen we nu steeds meer weer in de bewoonde wereld.

Onderweg zijn we gestopt in een klein, leuk dorpje, genaamd Chemainus. We gingen hierheen om muurschilderingen te bekijken. En dit waren er veel! In het hele dorpje waren schilderijen op de muren te zien die voornamelijk de geschiedenis van het dorp lieten zien. Het is een dorp waarin de houtzagerijen een prominente rol hebben gespeeld. Nu nog steeds, want aan de rand van het dorp was er nog een te vinden. De muurschilderingen waren door allerlei verschillende mensen in verschillende jaren gemaakt. Het was erg leuk en mooi om te zien.

Daarnaast waren de winkeltjes ook erg leuk. Ze leken op oude snoepwinkeltjes en we vonden, jawel geloof het of niet, een lunchzaak waar je een gewoon broodje kon eten. Wanneer wij tijdens deze reis ergens wilden lunchen was de keus altijd al gelijk een heel, voor ons, diner. Hier hebben wij dan ook heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht op de straat met de leuke winkeltjes.

Hierna zijn wij doorgereden naar Victoria richting de camping. Hier hebben we de camper geïnstalleerd en daarna zijn we de stad in gegaan met de bus. Ik verwachtte van Victoria een klein, oud pittoresk stadje. Echter was echter een erg grote stad met grote gebouwen die er erg mooi uitzagen. Ons bezoekje aan de stad hebben we afgesloten met een frappuchino van de Starbucks, dus dit kon ook weer van de bucketlist van Tessa af 😉

- Michelle