Dag 17 – Mounties ontdekken Victoria (zaterdag 11 augustus)

11 augustus 2018 - Victoria, Canada

Vandaag staat een dag in Victoria op het programma, we gaan fietsen en walvissen kijken.

Nadat iedereen lekker had uitgeslapen, vertrokken we met de bus naar Victoria om de stad verder te verkennen op de fiets. Een half uur voor aanvang van de fietstour begon het te regenen, dat was de laatste 2 maanden niet meer gebeurd. Iedereen blij, behalve wij. Echte Westlanders laten zich niet kennen dus gingen we met een poncho en een gids op pad.

Van het imposante Parlementsgebouw gingen we naar Chinatown, waar het smalste officiële straatje van Victoria was. Vandaar gingen we door naar het enige kasteel van Vancouver Island en het gastenverblijf van het Britse Koninklijke huis als zij op het Eiland vertoeven.  Gelukkig werd het weer droog en op de terugweg kwamen we langs een 18e -eeuws begraafplaats waar 7 reeën liepen te grazen. Als laatste kwamen we bij de allerhoogste totempaal van Canada van ruim 30 meter waar we uitleg kregen over de betekenis van de totempaal.

Daarna even wat gegeten en om 18.00 uur gingen we met een catamaran powerboot walvissen zoeken. Volgens de gids was er de meeste kans op walvissen spotten voor de Amerikaanse kust, dus voeren we af naar Amerikaanse wateren. Na een uurtje varen zagen we inderdaad de eerste walvissen, wat indrukwekkend is om te zien.  We waren net voor donker weer aan wal en daarna vertrokken we weer met de bus naar huis.

Al met al weer een leuke dag met nieuwe belevenissen.

- Pierre

1. Ting:
    13 augustus 2018
    alweer zo'n prachtig verslag en foto's....
    geniet van de laatste dagen...
  2. Michel en Marion:
    13 augustus 2018
    Leuk Pierre!! Echt genieten van al dat moois met jullie hele gezin!