Dag 3 – Abbotsford en familiebezoek 2.0 (zaterdag 28 juli)

28 juli 2018 - Abbotsford, Canada

Vandaag verlieten we na anderhalve dag Vancouver, en gingen we richting Abbotsford. We stonden vroeg op, zodat we stipt 7:30 AM aan het ontbijt zaten. Dit keer hadden we ook nog eens keus uit wafels 😊. 8:30 AM zou er een taxi onze kant op komen, maar helaas was deze naar het verkeerde hotel gereden en mochten we een uurtje wachten. Maar we zaten nog vol goede moed, want we gingen dan eindelijk de camper ophalen. Onderweg kwamen we geleidelijk het wat rustigere gedeelte in (zo zagen we veel suburbs). Onze camper stond klaar in Chilliwack. Er stonden enorm veel campers van allerlei groottes en maten. Pierre en Marja kregen een duidelijke uitleg  over hoe heel de camper werkte. Na ongeveer een uurtje uitleg, pakte iedereen zijn tassen uit gingen we dan eindelijk met de camper op weg.
We moesten ongeveer een uurtje rijden naar ome Kees. Maar ondertussen gingen we even naar een grote supermarkt (Superstore) om wat boodschappen te halen. Voor de eerste keer inparkeren met de camper was nog even een dingetje, maar uiteindelijk wel gelukt! Met volle tassen stapten we de camper in en reden we naar Abbotsford om op visite te gaan bij ome kees. Gelukkig had hij een grote oprit zodat onze camper erop paste 😊. Het was erg leuk om te zien hoe hij woonde. Een groot huis in een wijk vol met grote huizen met baskets ervoor (echt zoals in een Amerikaanse film). Hij liet ons het huis zien, bijvoorbeeld waar Saskia en Klazina slapen al zijn ze thuis. We dronken wat en kletsten bij. Daarna gingen we buiten een rondje (pittig groot rondje aangezien de afstanden veel groter zijn) lopen. We liepen door de wijk heen, langs een high school en door een parkje. Door het parkje liep een klein riviertje waar je volgens ome Kees in een andere tijd van het jaar zalmen kunt vangen. ’s Avonds bestelde we pizza en hadden we als toetje lekker wat ijs.

Rond 8 PM werd het echt tijd om naar de eerste camping te vertrekken. Het was een hele grote camping! In de avond liepen Femke, Daan en ik even naar het riviertje wat aan de camping lag. Wij vonden het een erg sterke stroming, maar we raakte naan de praat met Peter en Nancy uit Alberta. Zij zeiden dat het echt niets was in vergelijking met Alberta en dat de bergen daar nog veel hoger zijn. Gelukkig reizen wij ook af naar Alberta, dus we zijn erg benieuwd 😊.

Bedankt ome Kees en tante Linda voor de gastvrijheid! We vonden het heel erg leuk om te zien hoe u woont en het was gezellig weer even bij te kletsen.

- Tessa