Dag 18 – Terug naar waar het allemaal begon… (zondag 12 augustus)

12 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Vandaag verlieten we Vancouver Island, maar niet zonder eerst een bezoekje te hebben gebracht aan de Butchart Gardens. Na iedereen heerlijk was uitgeslapen gingen we op weg naar de bekende tuinen die afstammen uit de 18e eeuw en zijn aangelegd door Jenny Butchart en haar man. De Butchart Gardens is vergelijkbaar met de Keukenhof die we in Nederland kennen.

Meteen bij aankomst liepen we tegen een prachtig bloemperk aan met allerlei verschillende gekleurde bloemen en planten. Allerlei leuke combinaties kwamen we tegen. Wij hebben ons prima vermaakt met de verschillende soorten tuinen (Japanse tuin, Chinese tuin, rozen tuin etc.), fonteinen en vijvers en genoten van de mooie Butchart Gardens.

Na ons bezoek reden we door naar de ferry in Swartz Bay om vanaf daar over te varen naar Tsawassen (havenplaats van Vancouver). Helaas moesten we weer geduldig wachten tot we de boot op konden, dus werden er ondertussen weer overheerlijke hotdogs bereid in onze keuken(tje).

Aan het einde van de middag kwamen we aan op onze (laatste) camping van deze reis en hebben we nog even lekker een duik genomen in het zwembad. We staan nog 2 nachten met onze camper op het noordereiland van Vancouver, de stad waar het bijna 3 weken geleden ook allemaal begon…