Dag 19 – Last best… (maandag 13 augustus)

13 augustus 2018 - Vancouver, Canada

Aan het begin van onze vakantie hebben we met Saskia een dag Vancouver gedaan. Met de Hop on/Hop off bus hebben we veel leuke plekjes in downtown Vancouver aangedaan. Wat we nog niet gezien hebben is de Capilano Suspension Bridge, een hangbrug op 70 meter hoogte boven de Capilano Canyon.

Na een zoektocht naar de shuttlebus bracht de bus ons bij de brug, het laatste mooie stukje natuur van Canada opsnuiven. Pierre en ik zijn hier 25 jaar geleden ook geweest, toen was er alleen de Capilano Suspension Bridge. Inmiddels is dit compleet gerenoveerd en is de hangbrug uitgebreid met een Cliff walk, een prachte wandeling door de natuur en leuke weetjes over bijv. het effect van water op steen in de loop van de tijd en een aantal roofvogels die in Canada vliegen. Geweldig….. wat bij Center Parcs aangeplant wordt, vind je hier in de vrije natuur.

Na een bezoek aan het park namen we een duik in het zwembad en de hot tub, om na te denken over de invulling van de laatste avond. Femke wilde graag op zoek naar de skyline van Vancouver, maar eerst werden de tassen alvast ingepakt. Helaas, door de vele bosbranden in de omgeving hangt er al een aantal dagen een rookwalm over Vancouver en was de skyline niet duidelijk te zien. Jammer, reden voor Femke om nog een keer terug te gaan naar Vancouver.

Na een spelletje kaarten dook iedereen zijn mandje in; onze laatste avond in ons rijdende huis, wat de afgelopen 2,5 week zo vertrouwd is geworden. We waren zo blij met onze camper na de natte wandeling bij Mood Falls en het gemak wat ze ons steeds bood, bijna jammer om afscheid van haar te nemen. Aan de andere kant zijn we blij dat onze tocht van ruim 3200 km zo goed verlopen is en kijkt iedereen ook weer uit naar het zien van de geitjes, de poesjes, onze eigen heerlijke douche en weer wat ruimte om ons heen.

- Marja