Canada 2018, we zijn van start!

26 juli 2018 - Vancouver, Canada

Hoi allemaal,

Het heeft een aantal dagen geduurd, maar hier zijn dan eindelijk de eerste blogs! Op deze reisblog hebben we ook onze route ingevoerd en zoals je kunt zien hebben we inmiddels al 8.058 kilometer achter de rug en nog 9.306 kilometer voor de boeg. Tijd voor een aantal nieuwe reisverhaaltjes dus… Veel leesplezier!

Dag 1 – Van Amsterdam naar Vancouver (donderdag 26 juli)
Afgelopen donderdag (26 juli) vertrokken we om 15:20 vanaf Schiphol naar Vancouver Airport. Een vlucht van ongeveer 9 uur, om vervolgens een ‘kwartiertje later’ hier aan te komen, om 15:30 Canadese tijd. Tijdens de reis werden we goed verzorgd en hadden we prachtig uitzicht toen we over Groenland vlogen. Na een lange, maar goede vlucht, zijn we per taxi naar het ‘Ramada Hotel Vancouver’ gereden. Op het vliegveld viel het ons al op dat Vancouver echt een stad is van de vele nationaliteiten, Sikhs, Duitsers, Chinezen etc. De taxi chauffeur vertelde ons dat er nog slechts een paar ‘first-nations’ in Canada wonen, maar dat er voornamelijk veel immigranten wonen uit Europa, Azië, maar ook Mexico. Het hotel waar we sliepen, was centraal gelegen in Vancouver Downtown en was dus de ideale locatie om twee nachten te verblijven.
               Na de in-check in het hotel, hebben we even snel een broodje gegeten bij de Subway en vervolgens zijn we naar de Vancouver lookout tower geweest. Met een lift gingen we 147 meter omhoog waar we vervolgens prachtig uitzicht hadden over de stad. Het meest genoten we  van de bergen op de achtergrond, iets wat we in Nederland niet kennen. De laatste paar jaren is er veel gebouwd in Vancouver. Hoge gebouwen waar accountants, advocaten en bankiers zijn gevestigd. De lookout tower was eigenlijk alweer te laag, omdat vele uitzichtpunten werden verborgen door de wolkenkrabbers. We hoopten dat we de skyline van Vancouver konden zien, maar we kwamen erachter dat we onszelf ín de skyline bevonden en d we hiervoor op het noordereiland van Vancouver moesten zijn. Aan het einde van onze reis zullen we aan deze kant van Vancouver zijn, dus de skyline laat nog even op zich wachten…

Na het panorama uitzicht zijn we snel terug naar het hotel gegaan om op tijd weer naar bed te gaan (inmiddels was het al 05:00 uur Nederlandse tijd).