Dag 2 – Vancouver ontdekken en familiebezoek! (vrijdag 27 juli)

27 juli 2018 - Vancouver, Canada

Vandaag was iedereen alweer vroeg wakker omdat we toch nog een beetje in het Nederlandse ritme zaten. Na een frisse douche en de finish van de Tour de France (gelukkig voor Daan konden we die ontvangen in onze hotelkamer), hebben we in het hotel ontbeten. Geen Hollands ontbijt bestaande uit een glas melk en een boterham met kaas, maar pancakes, bagels en cornflakes, ook lekker!
                Na het ontbijt gewacht in de lobby, want om 9am zou Saskia ons opzoeken in het hotel. Saskia is onze nicht uit Canada, maar op dit moment woont en werkt ze in New York en ze kwam over naar Vancouver zodat we haar hier konden ontmoeten 😊 Saskia heeft 6 jaar in Vancouver gewoond toen ze hier naar de universiteit ging, dus ze kon ons alle mooie plekjes van de stad laten zien. We kochten tickets voor een hopp-off/hop-on bustour, zodat we in 1 dag veel van de stad konden zien.

We  stapten op in Gastown, een bekende wijk in Vancouver Downtown. We reden door naar Stanley Park, een van de grootste en bekendste parken in Vancouver. Stanley Park staat bekend om de totem palen, die zijn overgebleven uit de tijd toen Canada nog werd bewoond door slechts de inhuïten/indianen, ook wel de ‘first nations’ genoemd. Toen we aankwamen bij de totem palen was er een groep mensen bezig met het uitvoeren van een soort rituele dans. Volgens Saskia zouden deze mensen deel zijn van een van de vele tribes/gemeenschappen die nog steeds in Canada leven. Het zijn afstammelingen van de first nations. De grond die ooit werd bewoond door deze mensen is inmiddels gebruikt voor het bouwen van steden, maar in ruil daarvoor hebben deze mensen speciale reservaten toegewezen gekregen en hebben ze speciale rechten. Ookal wonen, volgens Saskia, velen van hen gewoon in de stad en leiden ze een alledaags leven.
                Na het Stanley Park zijn we weer op de bus gestapt en zijn we verder gereden naar English Beach. Vancouver is van vele markten thuis, het strand, het bos, parken, verzin wat en je vindt het er. Met een uitzicht op de Atlantische Oceaan hebben we wat geluncht en de ‘laughing statues’ (lachende standbeelden) bezocht. Daarna zijn we met een bootje overgestoken naar Granville Island. Op Granville Island worden allerlei verse en lokale producten verkocht in een grote hal (vergelijkbaar met de markthal in Rotterdam), veel vis, maar ook verse groenten/fruit en bloemen. Vervolgens zijn we met de bus weer verder gereden naar China Town waar we de Chinese Garden hebben bezocht en vervolgens zijn we weer doorgelopen naar Gastown waar we heerlijk hebben  gegeten bij ‘the Old Spaghetti Factory’. Papa en mama waren daar 20 jaar geleden ook geweest toen ze in Vancouver waren, dus dat bracht een hoop leuke herinneringen naar boven.

Na het eten zijn we doorgelopen naar de ‘steamclock’. Deze klok werkt op stoom en blaast ieder uur hetzelfde melodietje als de Big Ben in Londen. Gelukkig voor ons was het bijna 7 uur en waren we net op tijd. Daarna hebben we afscheid genomen van Saskia en hebben wij zelf nog even genoten van het uitzicht over het water en de bergen vanaf Canada Place.

Daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Het was een warme (ook hier is het rond de 30°C) maar leuke dag en we hebben veel van Vancouver gezien!

Saskia, it was a pleasure to meet you again in Vancouver! We had a great time together and we are happy that you came over to Vancouver to see us!

- Femke

1. Jette:
    30 juli 2018
    Super leuk allemaal Fem!❤️
    Denk je dat Vancouver leuk is om te studeren/stage te lopen?

Dikke kus,
    Jet
  2. Ting:
    30 juli 2018
    Hoi Mounties...

mooie start Vanvouver verkennen en nog wel o.l.v. Saskia...
    Hoe is het rijden en slapen in de Camper?????