Dag 15 โ€“ Mounties aan de kust (donderdag 9 augustus)

9 augustus 2018 - Tofino, Canada

Weer een goede morgen vanuit Nanaimo, natuurlijk weer heerlijk vroeg ๐Ÿ˜‰. Vandaag was het plan om naar de andere kant van het eiland te rijden. Dat is zo een 3 uur rijden.
Tijdens het rijden stopten we bij Long Beach (strand). Tijdens het rijden reden we de mist in.. heel vreemd. Op het strand was het dan ook fris en zag je bijna niets. Maar Daan moest natuurlijk wel even een duik nemen. Omdat er vrij weinig te zien was reden we door naar Tofino. Een dorpje aan de kust met een haventje. Het dorpje staat vooral bekend dat je daar met een boot of helikopter walvissen en beren kunt spotten, een erg knus dorpje. Na een lekker ijsje te hebben gegeten reden we richting onze camping in Ucluelet.

Onderweg kwamen we weer langs Long Beach, we gaven het nog een kans om even te kijken of de mist misschien weg was.. En ja hoor! Het was opeens een heel groot strand met een grote rots in de zee en heel veel surfers. Doordat de mist was verdwenen was het er een stuk warmer. Reden voor een duik dus! We lagen een paar uurtjes aan het strand van de zon te genieten. Daarna reden we door om lekker te gaan slapen op de camping in Ucluelet.