Dag 14 – Een dag van wachten (woensdag 8 augustus)

8 augustus 2018 - Nanaimo, Canada

Na een rustige opstart vanochtend, vertrokken we vandaag richting Horseshoe Bay. Vanuit Horseshoe Bay namen we de Ferry naar Nanaimo, Vancouver Island. We waren niet de enige die deze kant op wilden en we moesten helaas wachten op een volgende afvaart omdat de boot van 13.15 uur vol was. Jammer, balen en dus wachten…. daar is deze familie niet heel goed in.

Gelukkig was er plek voor ons op de boot van 14.30 uur en na het parkeren van de camper, gingen we naar het dek. De boottocht duurde ongeveer 2 uur en – hoe fantastisch – een aantal walvissen kwamen ons gezelschap houden op onze reis naar Nanaimo. Verschillende keren werden we door de kapitein op walvissen geattendeerd, waarna iedereen als een gek naar de plek rende om een glimp op te vangen.

Eenmaal van de boot af, werden we verrast door het drukke autoverkeer…. het leek Nederland wel. Topdrukte in Nanaimo, niet zo gek want op dit punt komen alle wegen samen van oost naar west en van noord naar zuid. Even schakelen dus, maar de camping was gelukkig snel gevonden. Na een duik bij het strandje van de camping werden we verrast door een airshow; 9 vliegtuigen vlogen met elkaar en afzonderlijk in verschillende formaties. Een mooi gezicht, voor ons een eerste keer dat we zoiets dergelijks hebben gezien. Toch  leuk dat ze de Mounties op zo’n manier welkom heten op Vancouver Island. Dat belooft wat…..

- Marja

1. Dutch Mountains:
    11 augustus 2018
    Samen met opa naar de foto's gekeken. Hij vindt ze er mooi uitzien! Groetjes uit Holland.