Dag 11 – Yes! We hebben hem gezien. (zondag 5 augustus)

5 augustus 2018 - Clearwater, Canada

Vandaag de dag dat we de Rocky Mountains achter ons laten en weer richting Vancouver rijden. Tussen de naaldbomen zien we langzamerhand ook andere soorten bomen, wat betekent dat we flink afdalen. Zaten we gisteren nog op 3.500 meter hoogte, nu zitten we zo’n 1.000 km lager op ongeveer 2.400 meter hoogte

Vanuit Jasper rijden we naar Blue River, een plaats waar ruim 150 zwarte beren in het wild leven. Helaas hebben we  geen beren gespot in Banff en Jasper, dus onze hoop is op de Riviersafari op de Blue River gevestigd. Na een spectaculaire boottocht in een prachtig landschap komen we aan bij de plekken waar de beren vaker gespot worden en…. we hebben geluk! We zien een mannetjesbeer tussen de struiken opduiken en op zijn gemak een wandelingetje maken op een strandje, hij kijkt ons recht aan en steekt zijn neus in de wind. Geweldig! We zijn allemaal onder de indruk.

Na een tocht van zo’n 2 uur rijden we door naar Clear Water. Een heerlijke camping waar de kids een frisse duik in het zwembad kunnen nemen, Pierre een tukkie doet en ik een aantal wasjes kan wegwerken, want ja…. We raken zo langzamerhand door de voorraad schone onderbroeken heen.

Na alle drukke dagen in de Rockies, komen we een beetje bij van alle indrukken die we hier opgedaan hebben en gaan we de laatste week in van onze rondreis. Morgen een dag in het Wells Gray Park en dan rijden we door richting Vancouver Island.

- Marja

1. Suzan Burger:
    6 augustus 2018
    Het ziet er allemaal even indrukwekkend uit! Heel veel plezier nog!