Dag 8 – Mooie dag in Banff (donderdag 2 augustus)

2 augustus 2018 - Banff, Canada

Vandaag een keertje niet zo vroeg uit de veren, maar kon iedereen wat uitslapen. Inmiddels zijn we al een week in Canada, maar hadden we nog steeds geen Tim Horton’s bezocht, dus daar moest maar eens verandering in komen. De Tim Horton’s kom je hier letterlijk bijna overal tegen. Het is een grote keten waar je o.a. kunt ontbijten.

Na een ontbijtje bij de Tim Horton’s zijn we met de bus naar de gondel gegaan, hoog in de bergen bij Banff. Eigenlijk was het plan om vandaag Kootenay te bezoeken, maar daar was gisteren een grote brand uitgebroken, dus het park was gesloten. Toen we gisteren in Banff liepen hing er al een aswolk boven de stad, maar vandaag was daar gelukkig weinig meer van te merken. Er moest dus even een nieuw programma in elkaar worden gedraaid en we besloten om met de gondel de bergen in te gaan, om daar te genieten van een prachtig uitzicht over Banff.

Na de gondel hebben we een stukje gewandeld door de bergen om vervolgens uit te komen bij de Bow Falls (op aanraden van onze nicht Klazina). De Bow River was wederom helder en lichtblauw, omringd door bergen met loofbomen en gletsjers. Het was erg leuk om de waterval te bezoeken, want die hadden we nog niet eerder gezien in Canada.

Daarna zijn we nog even wat gaan eten in Banff en vervolgens zijn we doorgereden naar een andere camping (Johnston Canyon) in Banff National park. We hadden al meerdere malen gehoord dat je in de Johnston Canyon prachtige wandelingen kon maken. Vanaf de camping volgden we de route naar de ‘Lower Falls’. Langs de rivier tussen de rotsen door, kwamen we uit bij een waterval waar het water vanaf een meter of 20 naar beneden kletterde. Weer een prachtig uitzicht!

Kortom, we hebben vandaag weer genoten van een mooie dag in Banff en de geweldige plekken en uitzichten die de Canadese natuur te bieden heeft.

- Femke

1. Michel en Marion:
    4 augustus 2018
    Hoi alle 6 de Bergjes, Wat onwijs leuk om jullie reisverhalen te lezen en dan al die foto's te bekijken! Super!! We kijken al uit naar de komende verhalen en genieten met jullie mee. Heel veel plezier nog en geniet van deze bijzondere reis met jullie mooie gezin. Liefs Michel, Marion, Rianne, Dennis, Manouk en Michael