Dag 9 – Mounties on the river (vrijdag 3 augustus)

3 augustus 2018 - Lake Louise, Canada

Vandaag moesten we heel vroeg opstaan, omdat we om 8uur bij de verzamelplek moesten zijn om te gaan raften. Het was ook nog een uur rijden vanaf de camping dus gingen papa en mama al vroeg rijden en wij lagen nog te slapen. Toen we aankwamen waren we ruim op tijd en gingen we nog even een broodje eten. Daarna moesten we naar een instructie luisteren. Daarna moesten we een wetsuit, een helm en een reddingsvest om.

Toen alles paste gingen we met een schoolbus naar het punt waar het raften begon. Daar lagen de boten al klaar en we kregen nog een  veiligheidsinstructie. Daarna gingen we in de boot met de begeleider Richard die ook uit Nederland kwam en in Maassluis heeft gewerkt. We moesten nog een paar dingen oefenen en toen gingen we  beginnen. We kwamen al snel bij een rots waar we vanaf gingen springen. Papa, Michelle en zelfs mama gingen van de 2 meter hoog en ik, Femke en Tessa gingen van de 10 meter wat we allemaal heel leuk vonden. Het water was alleen smeltwater van de gletsjers dus het was heel koud.

Toen we klaar waren gingen we weer met de schoolbus terug, en toen met de camper naar een grote parkeerplaats waar allemaal shuttlebussen stonden die naar Lake Louise reden. Toen we aankwamen keken we al gelijk naar het prachtige meer, met mooi blauw water, hoge bergen en een grote gletsjer. Aan de andere kant stond een heel mooi en duur hotel. Toen het begon te regenen werd het heel rustig en toen konden wij goed over het meer kijken. Daarna gingen we weer terug met de shuttlebus en gingen we met de camper naar de camping. Daar hebben we wat gegeten en gekaart.

Het was een hele leuke dag en ik vond vooral het raften heel leuk.

- Daan