Dag 4 – ‘We nemen de toeristische route’ (zondag 29 juli)

29 juli 2018 - Kelowna, Canada

Vandaag zijn we de dag weer vroeg gestart. Onze eerste nacht in ons nieuwe huis op wielen viel niet tegen. We gingen al vroeg ontbijten met een fantastisch uitzicht op de bergen om vervolgens om half 9 de camping af te rijden op weg naar Kelowna. We kozen voor de toeristische route waardoor het berg op en berg af was. Onderweg zijn de beelden mega mooi! We hebben in ons hele leven nog nooit zoveel naaldbomen gezien. Het is hier ontzettend groen en elke berg staat er vol mee. Dit, samen met de rotsen, rivieren en andere bomen zorgt voor een prachtig uitzicht tijdens onze rit. Tijdens het rijden chillen de kids achterin de camper om en wat kiekjes te schieten en van het uitzicht te genieten (en soms valt er een in slaap).

Onderweg zijn we twee keer gestopt. De eerste keer bij een rivier. Het was er erg warm, maar het uitzicht was fantastisch! Wel was goed te zien dat het er al lang erg droog was. Het zand stoof op wanneer we weer gingen rijden. Onze tweede stop was langs een smalle bergweg. Onze toeristische route ging berg op en berg af. Onderweg kwamen we super mooie meren tegen met veel groen en schattige huisjes eromheen. We zijn er dan ook bij een gestopt en Daan, Tessa en ik hebben hier nog even gezwommen. Het deed mij een beetje denken aan de Sound of Music. Opvallend vond ik hier de lichtblauwe libellen die totaal niet bang waren en heel dichtbij kwamen.

Na onze verfrissende stop reden we verder en kwamen we uiteindelijk aan bij onze camping rond half 5 in de middag. In tegenstelling tot onze eerste camping (meer een tokkiecamping met dikke Amerikanen/Canadezen) is dit een hele rustige camping met maximaal tien plekken. Opvallend is hier het aantal Nederlanders. Het is bij een soort mini boerderij. Het is hier heel erg rustig, wat echt heerlijk is. ’s Avonds hoorden we alleen de krekels tijdens een potje Skip-Bo. We zijn niet te laat gaan slapen, want morgen staat er een fietstocht over een oude spoorweg op de planning.

- Michelle