Dag 5 – Typical Dutch: ‘Fietsen!’ (maandag 30 juli)

30 juli 2018 - Kelowna, Canada

De weersvoorspellingen gaven 37 graden aan in Kelowna, dus vroeg uit de veren voor een bijzondere fietstocht: de Kettle Railways in Myra Canyon. Een fietstocht over 18 oude spoorbruggen en door 2 tunnels, 12 km heen en 12 km terug.

Maar goed dat we van te voren niet wisten hoe de weg richting Myra Canyon eruitzag. Tot hoog in de bergen (3.000 ft boven Kelowna) over  hobbelige bergpaden… spannend zat. Met veel gehobbel en geschud in de camper (een wonder dat het servies nog heel is) kwamen we aan bij de bike rentals.

Wat een prachtige tocht, geweldige uitzichten en vergezichten en bijzondere dieren (prairiehondjes, kleine eekhoorntjes en zelfs een klein slangetje). Met de nodige stops om even te genieten van het  uitzicht en fotomomentjes de geweldige natuur vast te leggen hebben we zo’n 3 uur op grote hoogte gefietst.

Rond de klok van 12 uur werd het echt warm en konden we onze fietsen weer inleveren. Na een spannende terugtocht door de bergen, vonden we dat we wel een duik verdiend hadden… op naar het Okanogan Lake. Even alle stof en hitte van ons af spoelen.

Het Okanogan Lake heeft veel weg van het Gardameer. Veel bootjes, waterski en zwemactiviteiten. Dachten wij in eerste instantie dat het steeds mistiger werd rondom het meer, bleek het toch rook van de bosbranden te zijn. Er zijn een aantal grote bosbranden in de omgeving van Kelowna, maar gelukkig ziet het er naar uit dat wij hier weinig last van hebben.

- Marja

1. Roos:
    31 juli 2018
    Zooooo alle verhalen helemaal gelezen! Wat ziet het er allemaal enorm leuk uit! Geniet er nog lekker van 🙌🏻🙌🏻🙌🏻!
  2. Monique:
    31 juli 2018
    Geweldig wat jullie daar nu al allemaal gezien en gedaan hebben. Heel leuk om dit zo met jullie mee te kunnen beleven.
    Geniet nog van jullie mooie reis!
  3. Ting:
    1 augustus 2018
    Wat spannend;;;;die brug!!!!!!
    echt over gefietst?????
    Hoe de camper eruit.????
    slapen jullie er goed in...???
  4. Dutch Mountains:
    1 augustus 2018
    Mooie ervaring, hoor.
    Zeker de familiebezoeken zijn heel gaaf.
    Geniet ervan!
  5. Mies en Leo:
    2 augustus 2018
    Leuk om zo te volgen. Heel veel plezier.