Dag 6 – De verrassing van de Hot Springs (dinsdag 31 juli 2018)

31 juli 2018 - Revelstoke, Canada

Vandaag reden we rond 9 uur onze camping in Kelowna om verder te gaan met onze tour. Vandaag reden we richting Revelstoke. We reden eerst richting Vernon om onze eet- en drinkvoorraad weer aan te vullen. Toen we weer onderweg waren reden we langs Wood Lake. Een prachtig, groot meer met super blauw water. Om hier te wonen heb je waarschijnlijk een aardige bak geld nodig, want de huizen die er stonden waren niet mis en het uitzicht dat zij hadden zeker ook niet. Daarnaast kwamen we ook veel boerderijen tegen (van die rode, die je altijd in een typisch boerderij spelletje ziet) en houtzagerijen. Onderweg kwamen we dan ook veel grote trucks vol met boomstammen tegen. Even later kwamen bij Mara Provincal Park aan. Hier zijn we gestopt bij Mara Lake. Mara Lake is een groot meer met veel zandstrandjes en de grote huizen en dure boten mochten hier ook niet ontbreken. Het water was er super helder en heerlijk om in te zwemmen met uitzicht. We vonden het er een beetje Scandinavisch uit zien met de hoge bergen vol met naaldbomen op de achtergrond.

Na onze tussenstop reden we door het dorp/stad Revelstoke door naar onze camping. We konden goed merken dat we de Rockeys in kwamen. De bergen werden steeds hoger en steiler. Bij onze camping waren de Canyon Hot Springs. Wij hadden verwacht dat dit een soort geisers in de grond waren waar warm water uit komt. Echter waren dit twee zwembaden, waarvan één gevuld was met lauw water en één met heet water (goed voor de poriën 😉) à VERRASSING! Hier hebben we nog even heerlijk gezwommen voordat de avond viel.

Verder heb ik vandaag geconcludeerd dat de Canadezen heel vriendelijk en aardig zijn, maar de muggen daarentegen zijn mega asociaal. Ze prikken je lek waar je bij staat ☹

- Michelle